Δευτέρα 26 Μαΐου 2008

Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΥΓΧΥΣΗ ΤΩΝ ΕΥΠΩΛΗΤΩΝ



.
.
ΠΛΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
Ή
ΣΥΓΧΥΣΗ ;
25/5/2008
Ανάμεσα στα 47 βιβλία των δύο λιστών ο κοινός τόπος είναι 4
ΕΛΕΟΣ!!!
Αφορμή του σημερινού σχολίου αποτελούν οι λίστες με τα υποτιθέμενα; πρώτα σε κυκλοφορία βιβλία που χρόνια τώρα δημοσιεύουν στα κυριακάτικα φύλλα τους δύο από τις «εγκυρότερες» και «σοβαρότερες» εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας με τιράζ κάποιες δεκάδες χιλιάδες φύλλα.
Η μία σταθερά επιλέγει αυθαίρετα ένα βιβλιοπωλείο με προτίμηση στις αλυσίδες.
Η άλλη μέσα από μικρό αχταρμά, κολοσσών όπως η FNAC, αλυσίδων και επαρχιακών βιβλιοπωλείων (συμμετείχαμε και εμείς μέχρι που διαπιστώσαμε ότι δεν είχε νόημα) βγάζει – άγνωστο πώς – τη λίστα.
Η χθεσινή χαοτική διαφορά ανάμεσα στις λίστες αυτές που αποτελεί τον κανόνα και όχι την εξαίρεση, με αναγκάζει να επαναδιατυπώσω κάποιες από τις απόψεις μου, που ακούστηκαν στον τρίτο κύκλο του συμποσίου στη Στοά του βιβλίου στις 22/2/02 με θέμα τις πολιτιστικές σελίδες των εφημερίδων. Μπορεί να πέρασαν κάποια χρόνια αλλά στην Ελλάδα δεν έχει αλλάξει, και εδώ, τίποτα.
.
..."Μιλώ βέβαια για τις στήλες των επιγραφόμενων είτε ως best, είτε ως ευπώλητα, είτε ως οτιδήποτε παρόμοιο.
Γιατί οι περισσότερες των στηλών αυτών επιλέγουν να μην αποτυπώνουν την πραγματική εικόνα της αγοράς βιβλίου αλλά την παραμόρφωσή της ;

Μήπως ξεφεύγει της προσοχής ότι, όταν τα στοιχεία δίνονται κάθε φορά μόνο από ένα βιβλιοπωλείο με μαθηματική ακρίβεια οδηγούν σε παραπλάνηση των αναγνωστών ; Αφού ως γνωστόν πολλά βιβλιοπωλεία (κυρίως μεγάλα) συνδέονται κατά ποικίλους τρόπους με συγκεκριμένα εκδοτικά συγκροτήματα με αποτέλεσμα να προωθούν – υπάρχουν τρόποι δε συμφωνείτε; - βιβλία συγκεκριμένων εκδόσεων. Έτσι ακόμα κι αν τα στοιχεία τους είναι πραγματικά παύουν να είναι αντιπροσωπευτικά.

Έχετε προσέξει ποτέ πώς μέσα στη λίστα των εύπεπτων μυθιστορημάτων φυτεύονται και κάποια απίθανα αριστουργήματα σε σχέση με τη δυναμική του καταστήματος; (Να δείξουμε και κάνα τέτοιο για πρεστίζ…)

Άλλοι κινούνται στη λογική των ίσων αποστάσεων από τους βασικούς προμηθευτές τους. Μη χαλάσουμε και τις σχέσεις προς χάριν της σωστής πληροφόρησης…

Κι ακόμα πώς βιβλία δύσκολα, με χαμηλή εκ των πραγμάτων κυκλοφορία, φιγουράρουν επί εβδομάδες στην κορυφή των πωλήσεων.
Έχετε αναρωτηθεί πόσα εξ’ αυτών έκαναν δεύτερη έκδοση;

Τελικά οι στήλες αυτές έχουν αξία γιατί μπορεί να μη καταγράφουν τις τάσεις του αναγνωστικού κοινού, δείχνουν όμως προς τα πού γίνεται προσπάθεια να κατευθυνθούν οι πωλήσεις.

Η εξέλιξη της τεχνολογίας σήμερα μπορεί να δώσει τη σωστή πληροφόρηση με ένα κλικ από ένα δίκτυο καταστημάτων που θα συμφωνήσει να συμμετέχει σ’ ένα πρόγραμμα πραγματικών δεδομένων. Η δυνατότητα υπάρχει και μπορούμε. Αλλά θέλουμε";

Λαμπρόπουλος Νίκος
Λιβαδειά

Δεν υπάρχουν σχόλια: