Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

Ο Αι Βασίλης στο βιβλιοπωλείο μας

Ο Αι Βασίλης στο βιβλιοπωλείο μας
Πρόσχαρη, ψαγμένη και με έντονα τα σημάδια της έξαψης, από τη συζήτηση που καθώς φάνηκε είχε προηγηθεί, η τετραμελής παρέα εισέβαλε στο βιβλιοπωλείο μια από τις μέρες των γιορτών. Αθηναίοι που ήρθαν να περάσουν κάποιες μέρες με φίλους στη Λιβαδειά.
Μετά την καλημέρα και τη διαθεσιμότητά μου να βοηθήσω, διστακτικά είπε ο ένας.
Μάλλον δεν θα το έχετε αλλά ας ρωτήσουμε, πού ξέρεις; 
  • Μήπως υπάρχει η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ σε μετάφραση Σκουτερόπουλου;
  • ΕΓΩ: Βεβαίως στα ράφια στο βάθος του βιβλιοπωλείου να σας το φέρω.
    Χαμόγελο ικανοποίησης και μετά...
  • Μήπως και της Ρομιγύ ... δεν θυμάμαι ακριβώς τον τίτλο ...
  • ΕΓΩ: Υποθέτω θα ζητάτε Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ ΚΑΙ Ο ΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΣ έρχεται αμέσως. Ορίστε.
    Το χαμόγελο άρχισε να μεταμορφώνεται και σε έκπληξη.
    Η σειρά της κυρίας από την παρέα να ρωτήσει για ένα σχετικό βιβλίο που έχει γράψει ο Χάνσον.
  • ΕΓΩ: Ναι, ναι απαντώ είναι από τις εκδόσεις Λιβάνη με τίτλο ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, πιάστε το, στο ράφι ακριβώς δίπλα σας.
Η ευχαρίστηση φούντωσε, η ψιλοκουβέντα τους συνεχίστηκε για λίγο και στο βιβλιοπωλείο, ώσπου ο πρώτος κύριος με φωνάζει και πάλι.
  • Μπορώ να πληρώσω τώρα και να παραγγείλετε για να το πάρει ο φίλος μου από τη Λιβαδειά, το βιβλίο ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ; (του Croix)
ΕΓΩ: Γιατί να το παραγγείλω αφού υπάρχει εδώ και μάλιστα σε αντίτυπα δύο;
Απίστευτο !!! φώναξε και το μπόι μου πολλαπλασιάστηκε με το απροσδόκητο της έκφρασής του.

Φτάνοντας στο ταμείο εξέφρασαν με ποικιλία σχολίων την ικανοποίηση τους αλλά και την έκπληξη για την πληρότητα του βιβλιοπωλείου.
Τους ευχαρίστησα λέγοντας ότι ασπάζομαι την άποψη του Αντρέ Σιφρίν πως ''Καλό βιβλιοπωλείο δεν είναι μόνο αυτό στο οποίο βρίσκεις ότι ζητάς αλλά αυτό που σου προσφέρει το βιβλίο που δεν ήξερες ότι θέλεις'' και θα μπορούσα κάποια άλλη φορά να τους υποδείξω κι άλλα βιβλία στη θεματική που τους ενδιαφέρει.
Γύρισαν πίσω και ο τέταρτος της παρέας δεν χρειάστηκε και πολλή ώρα για να κάνει απόκτημά του μια από τις υποδείξεις μου Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ του Σταινχάουερ.
Ήταν το γιορτινό μου δώρο όλη αυτή η εξέλιξη και η υπέρτατη ηδονή της ηθικής ικανοποίησης για τα 32 χρόνια ευσυνείδητης δουλειάς στο βιβλιοπωλείο ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ στη Λιβαδειά των 23.000 κατοίκων.
Και δεν μπόρεσα να μη θυμηθώ την αντιμετώπιση των εκδοτών στο ξεκίνημά μου, όταν τους δήλωνα ότι θα δημιουργήσω στη μικρή μας πόλη βιβλιοπωλείο που θα πουλάει μόνο βιβλία. Τότε ... ένα χτύπημα στην πλάτη κι ύστερα ... είναι πολύ ριψοκίνδυνο ... δεν μπορούμε να υποθηκεύσουμε το εμπόρευμά μας ... φιλαράκο λυπούμαστε αλλά ούτε επιταγή ενός μηνός γιατί θα έχεις κλείσει και δε θα προλάβουμε να την εισπράξουμε, μόνο μετρητά!!!


Πώς λοιπόν να μη λέω ότι ο Αι Βασίλης ήρθε και σε μένα φέτος με τη μορφή μιας παρέας πελατών;
Λαμπρόπουλος Νίκος

Δεν υπάρχουν σχόλια: